JD SPORT MARKETING

Pretože aj váš tím si zaslúži byť videný…!

JD Sport Marketing

Pokiaľ už poznáte základné informácie o športovom marketingu, môžeme sa pozrieť na to, ako ho možno čo najlepšie využiť aj  v našich podmienkach. V rámci rozvojovej agentúry venujeme zvýšenú pozornosť aj rozvoju rôznych športových organizácií.  JD Sport Marketing pracuje s rovnakými hodnotami ako samotná JD Agency, pričom pracuje aj s podobnou 4-krokovou pyramídou rozvoja.

JD Sport Marketing

Klubová stratégia

Tak ako firemná stratégia je základným pilierom udržateľnej a efektívnej firmy, klubová stratégia je základom udržateľného a efektívneho športového klubu. Teda nie len klubu, ale aj športovca – jednotlivca, či športového zväzu.

Klubová stratégia je základný dokument športovej organizácie, ktorý vyjadruje kto ste a kam smerujete. V zásade by mala obsahovať 3 časti: história – súčasný stav – smerovanie a ciele do budúcnosti.

Klubová stratégia:  

  • História klubu (farby, filozofie, úspechy…)
  • Vízia, poslanie a hodnoty organizácie
  • Geografické špecifiká (z pohľadu obyvateľstva a podnikania – bohatý, husto osídlený okres, prechodné bydlisko…)
  • Partnerské kluby / konkurenti
  • Fanúšikovská základňa a postavenie organizácie v meste (štáte)
  • Aktuálny počet tímov či športovcov v organizácií
  • Strategické, dlhodobé ciele
  • SMART ciele pre aktuálne obdobie (rok, sezóna, volebné obdobie)
Fanúšikovia Spartak Trnava

Fanúšikovská základňa FC Spartak Trnava. Foto: Jozef Danko

Hodnoty MŠK Žilina

Hodnoty akadémie MŠK Žilina. Foto: Jozef Danko

Komunikačná stratégia

Keď už viete, kto ste a kam smerujete, môžete začať riešiť aj propagáciu vašej značky. Komunikačná stratégia organizácie dáva odpovede na nasledovné otázky:

  • Čo chceme propagovať? (v závislosti od vízie a cieľov)
  • Ako chceme na fanúšikov pôsobiť? (hodnoty klubu, resp. tone of voice)
  • Akými kanálmi chceme s fanúšikmi komunikovať? (web, konkrétne sociálne siete)
  • Kto a ako často bude zabezpečovať komunikáciu? (interný človek, alebo JD Sport Marketing? smile )

Reklamná stratégia

Pokiaľ máte k dispozícii sponzora s neobmedzenými zdrojmi (bratranec šejka Mansoura), reklamú stratégiu nemusíte vôbec riešiť. Pokiaľ ale toto šťastie nemáte a chcete získať viac peňazí pre svoju organizáciu, je dobré vedieť, čo všetko môžete potencionálnym partnerom ponúknuť. Reklamná zmluva je oficiálna a často veľmi efektívna možnosť, ako spolupracovať s podnikateľmi vo vašom okolí.

Ešte pred samotnou komunikáciou je ale nutné pripraviť  jednotlivé reklamné možnosti (priestori), ktoré potom viete ponúknuť parnerom ako protihodnotu, respektíve ako reklamné plnenie.

Offline reklamné možnosti:

  • Reklamný priestor na štadióne (banery, reklamné tabule)
  • Reklamný priestor na dresoch (jedna veková kategória, celý klub…)
Reklama Rolex na Australian Open

Reklama na Australian Open. Zdroj: FB AO

Online reklamné možnosti:

  • Reklamný priestor na internetovej stránke:
    • Logo na každej stránke (v päte stránky)
    • Logo v sekcii “partneri”
    • PR články na webe
    • Reklamný baner na vašej internetovej stránke
    • Spätné odkazy na internetovú stránku podnikateľa
  • Propagácia na sociálnych sieťach
    • označená spolupráca v príspevkoch
    • zdieľanie príspevkov partnerských firiem na vlastných komunikačných kanáloch

Garantujeme vám, že pokiaľ pri oslovení podnikateľského subjektu odprezentujete svoje klubové hodnoty a ciele, ukážete svoju fungujúcu komunikáciu, a ponúknete na výber skutočné reklamné plnenie,  spätná väzba (a často aj finančná podpora) bude na úplne inej úrovni, ako ste boli doteraz zvyknutí. 

Podpora klubizmu

Aj keď ste dokonale zvládli prvé 3 kroky rozvoja vašej športovej organizácie, stále nemáte vyhrané. Bez podpory vašich fanúšikov nemôžete existovať. Vhodne zvolenou komunikáciou, a poskytnutím dostatočného množstva klubových predmetov, však môžete vašu fanúšikovskú základňu výrazne posilniť a rozšíriť.

Klubizmus a Spartak Trnava

Budovanie klubizmu v podaní FC Spartak Trnava. Foto: Jozef Danko

JD Sport Marketing vám vďaka týmto 4 krokom rozvoja športovej organizácie môže pomôcť pozdvihnúť váš klub na novú úroveň. No je tu ešte jedna špeciálna možnosť, ako môžete pozdvihnú svoju organizáciu. Táto možnosť je však dostupná len pre futbalové kluby. Ako vrchol pyramídy je možné pripraviť seminár, alebo krátkodobý mentoring pre vašich mládežníckych trénerov, aby oni mohli ešte lepšie napĺňať vašu športovú víziu. Tréner UEFA A licencie, ktorí spisoval koncepciu pre prípravky v FC Spartak Trnava, môže pomôcť s rozvojom aj vašim trénerom. To ale nie je všetko!

Dlhodobý online športový marketing

Či už ste absolvovali 4 kroky rozvoja, alebo sa na to stále len pripravujete, máme pre vás aj možnosť zabezpečiť  dlhodobú komunikáciu vášej organizácie pomocou vybraných online nástrojou. V rámci online marketingu si spoločne prejdeme vašu klubovú stratégiu, nastavíme komunikačnú stratégiu, a nadiaľku budeme komunikovať dianie dianie vo vašom klube v rozsahu, ktorý si vopred dohodneme.

Tvorba a správa internetovej stránky klubu

Výrazný reklamný priestor pre vašich potencionálnych parnerov viete zabezpečiť vďaka vytvoreniu internetovej stránky vašej organizácie.

Webová stránka vám neposkytuje len priestor na odprezentovanie vašich hodnôt, vízie a noviniek z diania vo vašom klube, ale aj priestor na vyzdvihnutie vašich sponzorov, ako aj spätné odkazy pre ich firemné stránky (spätná odkazy zlepšujú viditeľnosť stránky vo vyhľadávačoch).

Pri tvorbe športového webu sa v JD Sport Marketing zameriavame na 4 základné piliere:

  • Personalizácia – stránka ladená vo farbách vášho klubu, ilustrácie z vášho ihriska…
  • Responzívny dizajn – vaša stránka sa bude správne zobrazovať ako na počítači, tak aj na tablete či mobile
  • Udržateľnosť – pri tvorbe webu rozmýšľame krok dopredu a jednotlivé prvky volíme tak, aby web plnil svoj účel aj v prípade minimálneho pridávania nových príspevkov
  • Optimalizácia pre vyhľadávače (SEO) – vaša stránka nebude len dobre vyzerať, ale bude zároveň aj plne funkčná s nastavenou základnou SEO optimalizáciou

Viac o tvorbe internetových stránok

Tvorba športového webu - JD Sport Marketing
Responzívny web

Správne zobrazenie internetovej stránky na všetkých zariadeniach. Zdroj: web Sklotatran Poltár

Športové weby od JD Agency

Správa sociálnych sietí

Všetky aktuálne informácie o klube sa rýchlo a jednoducho dostanú priamo k vaším fanúšikom vďaka sociálnym sieťam. A je len na vás, akú formu a štýl prezentácie zvolíte. Budete informovať pomocou textových správ, alebo posuniete online marketing svojho klubu na vyššiu úroveň pomocou grafických prvkov? Medzi základné prvky, ktoré pre kluby zabezpečujeme v rámci správy sociálnych sietí patria:

  • Program zápasov
  • Pozvánka na zápas
  • Matchday
  • Výsledok zápasu

Program zápasov
(časť sezóny alebo aktuálny týždeň)

Plánovanie je dôležité nielen v tréningovom procese, ale aj pri tvorbe rodinného kalendára. Správne vypracovaný plán sezóny vám môže ušetriť množstvo starostí a kvalitne spracovaný plán týždňa môže pritiahnuť fanúšikov aj na zápasy vašich mládežníckych kategórií.

rozpis zápasov - JD Sport Marketing

Pozvánka na zápas & Matchday!

Začal sa nový týždeň a vás v ňom čaká veľký zápas? Pozvite naň všetkých známych! Už od začiatku týždňa môžu ľudia hovoriť len a len o vás!

A ako najlepšie vytvoriť tú správnu atmosféru v deň zápasu? Je tu MATCHDAY! Pripomeňte vaším fanúšikom čas zápasu a meno súpera, na ktorom si dnes pochutnáte! 

Pozvánka JD Sport Marketing

Výsledok top zápasu & výsledky všetkých kategórií

Zverejnite výsledok vášho zápasu týždňa alebo spropagujte aj ostatné tímy vášho klubu, a oslávte tak svoj víkendový úspech.

V príspevku s výsledkami môžete označiť všetkých svojich sponzorov, pričom ich logá môžete zakomponovať aj do grafického designu.

Výsledok zápasu - JD Sport Marketing

“Kvalita bez výsledkov je zbytočná, výsledky bez kvality sú núdne (no potešia vašich sponzorov ;-)”.

~Johan Cruyff edit JD_Agency~

Online športový marketing ponúka samozrejme množstvo ďalších prvkov a činností, ktoré môžete svojim fanúšikom ponúknuť. Na tejto stránke sme vám však chceli odprezentovať len naše základné služby, ktoré považujeme za najefektívnejšie, a ktoré vieme zabezpečiť pre všetky kluby, bez rozdielu súťaže a geografickej polohy.

Inpširáciu pre váš športový online marketing môžete nájsť aj v januárovom výbere športového marketingu, alebo na našich sociálnych sieťach, kde vám pravidelne prinášame vybrané príspevky zo sveta športového marketingu.

Ak chcete výrazne pozdvihnúť svoju športovú organizáciu, alebo pokiaľ máte záujem o zabezpečenie online marketingu, kontaktujte nás! Sme tu pre všetkých bez rozdielu športu a výkonnostnej úrovne! Pretože aj váš klub váš klub si zaslúži byť videný…!  wink

Chcete pozdvihnúť aj svoj klub? Napíšte nám!

Odoslaním správy vyjadrujete svoj súhlas so spracovaním osobných údajov.

Pin It on Pinterest