Čo cítite, keď počujete slovo audit?

Slovo audit u mnohých podnikateľov vyvoláva zdesenie, hrôzu, strach, paniku, niektorým stúpa tlak, iným sa zasa zastavuje srdce. Ak je to aj váš prípad, zvýšte na chvíľu vašu pozornosť. Nie je audit ako audit, a nie každého auditu sa treba báť! Existujú aj audity, ktoré sú pre vaše podnikanie podnecujúce. Jedným z takých auditov je práve audit marketingovej stratégie a marketingových procesov. Poďme sa preto pozrieť na to, prečo môže byť takýto audit pre vás dobrý, a čo môže vám a vašej firme priniesť.

Najprv sa však pozrime na to, čo znamenajú jednotlivé slová v rámci jeho názvu.

Marketing

To najdôležitejšie hneď na začiatok: Marketing nie je „len“ komunikácia! Samotná komunikácia vašej firmy by mala byť výsledkom komunikačnej marketingovej stratégie, ktorá by zase mala vychádzať k marketingového mixu detailne rozobraného vo vašej marketingovej stratégii. Všetky výrazy sú vám známe a jasné, však? smile

Nemusíte sa však preto trápiť. Je možné, že váš marketing je dlhodobo na výbornej úrovni, no neoznačujete ho takýmito slovami. V tomto bode je dôležité vedieť len to, že marketing je všetko to, čo vykonávate v prospech dosahovania vašich firemných cieľov. Od komunikácie, cez vzhľad predajne a vystupovanie predajcov, až po vašu cenovú politiku.

Marketingová stratégia

Spísaná firemná marketingová stratégia pomáha firmám efektívnejšie sa rozhodovať aj pri vykonávaní bežných, denno-denných činností. Pomáha im udržať stanovený smer a zároveň im pomáha udržať si konzistentnosť v ich rozhodnutiach.

V praxi sa stáva, že marketingová stratégia nie je spísaná, ale je „žitá“ skrz majiteľa firmy. V takom prípade predstavuje spísanie tejto stratégie dôležitý bod, ktorý môže pomôcť pripraviť firmu na roky budúce, na jej udržateľný rast a na efektívne vykonávanie všetkých procesov, ktorých realizácia jedného dňa už skrátka nebude v ľudských silách jedného človeka.

Procesný marketingový audit

Audit marketingový procesov sa pozerá na všetky vaše marketingové aktivity, ktoré vykonávate opakovane a máte k nim k dispozícii určité dáta (štatistiky).

Existujú dáta, ku ktorým sa skúsený marketér dostane aj ak ste ich doteraz nesledovali, napríklad pozície vašej internetovej stránky vo vyhľadávačoch a ich prípadné porovnanie s konkurenciou, rovnako tak aktivity vašich fanúšikov na vašej Fanpage na Facebooku sú k dispozícii aj bez vášho ďalšieho pričinenia, no vyhodnotiť zdroje návštevnosti vašej internetovej stránky bez funkčných analytických nástrojov, alebo vyhodnotenie efektivity vašej účasti na propagačných akciách bez dostupnosti predajných dát nebude možné.

Čo vám môže prinesť audit marketingovej stratégie a marketingových procesov?

Dobre odvedený audit marketingovej stratégie a marketingových procesov vám môže priniesť úplne nový pohľad na marketing vašej firmy. Proces vykonávania takéhoto auditu trvá bežne jeden až tri mesiace, počas ktorých absolvujete s marketingovým stratégom, alebo iným marketingovým špecialistom, množstvo hodín konzulzácii, dozviete sa množstvo informácii o funkciách marketingovej stratégie, a vďaka analýze dát nájdete miesta potenciálneho rozvoja vášho marketingu.

Vo finále tak:

  • budete môcť robiť efektívnejšie a konzistentnejšie rozhodnutia
  • budete vedieť, ktoré komunikačné kanály sú pre vaše podnikanie aktuálne tie najvýhodnejšie, a do ktorých je vhodné investovať (čas či peniaze)
  • budete sa môcť v danom momente objektívnejšie porovnať s vašou konkurenciou
  • spoznáte potenciálny smer rozvoja vášho podnikania

Pre koho je takýto audit vhodný?

Audit marketingovej stratégie a marketingových procesov je vhodný pre všetky firmy, ktoré už majú určitú históriu, nemajú neobmedzený marketingový rozpočet a hľadajú cesty efektívneho rozvoja ich podnikania. Pre firmy s neobmedzeným marketingovým rozpočtom, ktoré nehľadajú efektivitu, len chcú niekam poslať ich peniaze, takýto audit nemá zmysel. smile

A rovnako tak audit nie je vhodný ani pre začínajúce firmy. Pre tie odporúčame zamerať sa na samotnú tvorbu marketingovej a komunikačnej stratégie, ktoré im môžu priniesť vysokú efektivitu vykonávania marketingových činnosti hneď v začiatkoch ich podnikania.

Zaujala vás táto téma a máte záujem o marketingový audit od JD Agency? Kontaktujte nás!

Ak si nie ste istý tým, či je pre vás vhodnejší samostatný audit marketingovej stratégie a marketingových procesov, alebo služba komplexný marketingový rozvoj, dohodnite si s nami marketingovú kávu, počas ktorej spoločne objavíme odpoveď na túto otázku!

JD Agency
5/5 - (1 vote)

Pin It on Pinterest