Počuli ste už o Ružovom októbri a myšlienkach, ktoré sa vtedy šíria medzi ľuďmi? Ak nie, nemusíte sa báť, nemá to nič spoločné s filmom Barbie. Počas Ružového októbra sa na celom svete podporujú kampane a aktivity, ktorých cieľom je zvyšovanie povedomie o rakovine prsníka, a o možnostiach prevencie voči tejto chorobe…

Rakovina prsníka

Rakovina prsníka patrí celosveto k najčastejších formám rakoviny u žien, a zároveň je už žien aj druhou najčastejšou príčinou úmrtia. Na Slovensku je rakovina prsníka tretím najčastejšie sa vyskytujúcim druhom rakoviny a najčastejšie vyskytujúcim sa druhom rakoviny u žien. Túto chorobu je dnes už možné liečiť, no úspešnosť liečby závisí aj od toho, ako ďaleko rakovina pokročila a aký typ rakoviny je prítomný. Veľmi dôležitá je preto prevencia, skríning a včasný záchyt tohto ochorenia. 

Ružový október, vo svete známy ako Pink october, alebo Breast Cancer Awareness Month, je každoročná celosvetová komunikačná kampaň, ktorej cieľom je zvyšovať povedomie o rakovine prsníka, jej príčinách, prevencii, diagnostike a jej liečbe.”

Každý, kto sa zapojí do aktivít Ružového októbra, tak nepriamo pomáha zachraňovať ľudské životy…

Pink October vo svete: značka GUESS

Jednou z mnoha firiem, ktoré sa zapájajú do aktivít Ružového októbra, je aj firma GUESS. Značku GUESS vo svete pozitívne vníma veľké množsto žien, aj preto firma v rámci rozvoja svojich hodnôt už desiaty rok pripravuje aktivity na podporu myšlienok Ružového októbra. Značka pripravuje špeciálnu kolekciu hodiniek a okuliarov s názvom GIT, čo je skratkou pre anglický výraz “Get in Touch”. Tento výraz je zároveň aj názvom americkej organizácie, ktorej cieľom je práve zvyšovanie povedomia o rakovine prosníka, a vzdelávanie žien o možnostiach prevencie a samovyšetrenia.

Okrem celosvetového mediálneho priestoru na šírenie týchto myšlienok, firma venuje aj časť výťažku z predaja týchto kolekcií priamo organizácii Get in Touch.

Ružový október na Slovensku: Nie rakovine

Na Slovensku aktuálne s rakovinou prsníka žije viac ako 30 000 žien. Pre ne, ako aj pre všetky ostatné ženy je tu pacientska organizácia Nie rakovine. Jej cieľom je pomáhať a radiť pacientom s diagnostikovanou rakovinou, no zároveň aj rozširovať povedomie o možnostiach prevencie u všetkých ľudí. Medzi ambasádorky organizácie patria napríklad aj účastníčky súťaží Miss Slovensko, ako sú Kinga Puhová, Daniela Vojtasová či Viktória Podmanická.

Tento rok prišla organizácia Nie rakovine s vlastnou konunikačnou kampaňou nazvanou Mirror Challenge, v ktorej počas Ružového októbra vyzývali ženy k zdieľaniu myšlienok prostredníctov sociálnych sietí. Počas 15. októbra, ktorý je svetovým dňom Povedomia o rakovine prsníka, boli zas na znak podpory na ružovo rozsvietené dominanty mesta Bratislava. 

Ružový október 2023

V rámci spolupráce JD Agency a distribútora okuliarov značky Guess pre slovenský a český trh, firmou Regina Import, bola vytvorená komunikačná kampaň s názvom Ružový október 2023.

Cieľom tejto kampane bolo zviditeľniť celosvetovú iniciatívu značky Guess aj v našich končinách, a zároveň čo najviac podporiť myšlienku rozvoja povedomia o prevencii pomocou lokálnej organizácie, a lokálne známej tváre spojenej s touto organizáciou.

Jadrom celej komunikácie bola nami pripravená fotokampaň. Krásna Viktória Podmanická, ambasádorka organizácie Nie rakovine a Miss sympatia 2020, nafotila sériu fotografií s okuliarmi Guess kolekcie GIT, doplnených o ružové šaty módnej návrhárky Viery Futákovej, ako aj o ružové tričko organizácie Nie rakovine.

Komunikácia tejto kampane bola doplnená o zverejnenie kampane #MirrorChallenge organizácie Nie rakovine, ako aj o výzvu #PinkAtWork, do ktorej sa aktívne zapojila aj firma Regina Import. Všetky tieto činnosti boli prepojené PR článkom umiestneným na internetovej stránke Regina Import. Komunikačná kampaň na sociálnych sieťach bola zároveň naplánovaná tak, aby bola po zverejnení na Instagrame ľahko jasne odlíšiteľná od ostatného obsahu. 

Popis kampane

Názov: Ružový október 2023
Objednávateľ: Regina Import
Typ kampane: Online informačná kampaň
Modelka: Viktória Podmanická
Fotografka: Petra Rosič
Make-up: Veronika Huťková
Šaty: Viera Futáková
Lokálna pacientska organizácia: Nie rakovine
Idea making, Look book, Copywriting a realizácia kampane: Jozef Danko, JD Agency
Okuliare: Regina Import, Marcolin, Guess

 

5/5 - (1 vote)

Pin It on Pinterest