Viete o tom, že aj Real Madrid musí hrávať na snehu? A viete že najväčší prestup zimného obdobia sa udial na trase Chealsea → Manchester United? To všetko a ešte viac nájdete v našom januárovom prehľade zo sveta športového marketingu!

Hneť v úvode si môžete pripomenúť svoje novoročné predsavzatia vďaka príspevkom z facebookových účtov klubov: FK Pohronie, Tottenham Hotspur Women, AS Trenčín a DAC Dunajská Streda.

Úlohou marketérov v športovom marketingu je, okrem iného, pravidelne informovať o aktuálnom dianí v klube. Pri tejto činnosti sa zameriavajú hlavne na to netradičné, čo nie je neustále k videniu. Práve preto vždy zaujme, keď zverejňujete zábery letného športu v zime. Futbal sa síce hrá (takmer) za každého počasia, no zábery ako v Španielsku pracujú na odstaňovaní snehu z ihriska pred zápasom s Realom Madrid sú veľmi cenné. Pre slovenských fanúšikov sú samozrejme nemej cenné aj zábery pravej zimnej prípravy našich klubov smile

Pred zápasom Osasuna Pamplona – Real Madrid, zdroj: FB Osasuna Pamplona

Tréning  počas zimnej prípravy, zdroj: FB FK Pohronie

Prípravný zápas AS Trečnín – Liptovský Mikuláš: FB AS Trenčín

Zimné prestupové obdobie

Hoci prestupové obdobie neprinieslo veľa vzruchu, došlo aj k prestupu na trase FC Chelsea → Manchester United. Išlo o nórku menom Maria Thorisdottir. Prestup bol o to zaujímavejší, že nešlo len o transfer medzi dvoma top klubmi, ale zároveň išlo aj o kluby, ktoré majú momentálne rovnaký bodový zisk a sú spoločne na špici ligovej tabuľky!

Ešte zaujímavejšie ako prestupy hráčov boli počas januára zmeny na trénerských postoch. Novými trénermi sa môžu pochváliť V FC Chealsea, PSG ako aj v Inter Miami.

Použité zdroje:

  • Maria Thorisdottir: FB Manchester United
  • Thomas Tuchel: FB FC Chelsea
  • Philip Neville: FB Inter Miami
  • Mauro Pochetino: FB PSG

Basketbalová NBA

V JD Sport Marketing sledujeme dianie a prácu marketérov aj v iných športoch, ako je futbal. Za január tu máme ukážky z basketbalovej NBA. Konkrétne spôsoby, ako zobrazovali výsledky svojich zápasov, a ako prezentujú svoje úvodné zostavy kluby Miami Heat a Chicago Bulls (zdroje: FB daných klubov) 

Aké prvky ešte môžeme nájsť v športovom marketingu?

Šport vo všeobecnosti má ľuďom prinášať určité emócie, no zároveň má aj svoje celospoločenské postavenie, z ktorého mu vyplývajú určité možnosti/povinnosti.  Napĺňanie týchto úloh môže mať v praxi rôzne podoby.

Emócia = humor. Keď sa práve nehrajú zápasy, môžete využiť humor presne tak, ako to urobili Vlci zo Žiliny, ako aj AS Trenčín. Predsa len,  americký senátor na Slovensku nie je bežná záležitosť smile

použité zdroje:

  • FB AS Trenčín
  • FB Vlci Žilina

 

Spoločenské postavenie = celospoločenské  kampane.  #WeRemember a #Niewieder – 27.1. je svetový deň obetí holokaustu. Do tejto kampane sa výrazne zapájajú aj všetky klub nemeckej Bundesligy, aby tak svetu pripomínali, že Nemci nezabudnú na to, čo sa vykonalo počas 2. svetovej vojny.

Ďalšou ukážkou celospoločenskej kampane môže byť vakčinačná kampaň, ktorá sa práve spustila aj s našim Marekom Hamšíkom. Ľudia môžu mať na dané témy rôzne názory, no vďaka športu a športovcom, je dosah takýchto kapaní ešte výraznejší.

Použité zdroje:

  • FB Red Bull Lipsko
  • FB Maccabi Tel Aviv
  • FB Bayern Mníchov
  • FB Union Berlín
  • webová stránka slovenskoproticovidu.sk

Na titulnej fotografii nájdete Davida Beckhama, ktorý sa začiatkom mesiaca aktívne zapojil do tréningu klubu Inter Miami, ktorého je spoluvlastníkom. Zdroj: internetová stránka Inter Miami.

Páčil sa vám náš mesačný výber? Ohodnoďte náš článok hviezdičkami nižšie a prezrite si aj náš výber roka 2020!wink

Pin It on Pinterest