Dajte ľuďom chlieb a hry a budú vás milovať –  Takto presne vyzeral politický marketing v starom Ríme (autorom výroku je Caligula). Súboje gladiátorov už naštastie nahradili iné športové podujatia, no marketingový význam hier ostal zachovaný. Dokonca môžeme tvrdiť, že vďaka voľnému pohybu, internetu a online marketingu je ešte významnejší. Už len pohľad na sledovanosť sociálnych sietí tenisového Australian Open nám veľa napovie:

  • Facebook: +2,1 milióna sledovateľov
  • Twitter: +1,6 milióna sledovateľov
  • Instagram: +1,6 milióna sledovateľov
Digital friendly logo AO

Digital friendly logo Australian Open. Zdroj: FB AO

Hoci nejde o najsledovanejšiu športovú udalosť roka, marketingová hodnota tohto prvého granslamového turnaja roka je veľmi vysoká. Dnes sa teda pozrieme na to, ako sú sponzori a ich marketéri schopní efektívne využiť každú jednú maličkosť, ktorú im športové podujatie a online marketing ponúka.

Športový top marketing = tematickosť

Postrehli ste niekedy, že pred športovými správami v televízii sa vysielajú tematicky príbuzné reklamy? Napríklad stávkové kancelárie tento priestor často využívajú vo svoj prospech. V rámci športového podujatia šikovní marketerí využívajú túto tematickú spojitosť na ešte vyššej úrovni. Chcete informovať o čase zápasov? Nech sa páči, reklamný priestor pre výrobcu hodiniek! Značku Rolex teda budete mať na očiach pri každom jednom príspevku zobrazujúcom akékoľvek časové údaje.

Za svoj sponzoring podujatia získava firma tematicky vhodný reklamný priestor. Zdroj: FB AO

Oficiálne oblečenie – sponzoring Ralp Lauren

Športové oblečenie nájdeme v každom jednom športe. No keďže tenisti majú svojich vlastných sponzorov, počas AO (Australian Open) sa prezentovalo oblečenie pre rozhodcov a zberačov loptičiek (ang. ball boy/ball girl).

Športový online marketing pomáha vytvárať nové reklamné priestori. Zdroj: FB AO

Sponzoring Emirates – Fly Better

Letencké spoločnosti pravidelne využívajú sponzoring športu na svoju vlastnú propagáciu. Čo ale môže, okrem loga na stenách, ešte využiť dopravná spoločnosť pre svoj marketing? No predsa príchod športovcov! Takto sa vám okrem firemnej značky do podvedomia ukladá aj čosi iné – vízia, alebo konkrétna emócia, ktorú chce daná firma prezentovať.

Emirates sponzoring

Okrem klasického reklamného priestoru je v športovom marketingu významná tematickosť. Zdroj: FB AO

Podávaj rýchlo, obchoduj rýchlejšie!

Poznáte firmu TMGM? Asi nie, no ak ste sledovali Australian Open, pravdepodobne ste si všimli reklamy, v ktorých boli využité esá hráčov ako odkazy na rýchlosť. Prečo rýchlosť?  Pretože pre TMGM je dôležitá rýchlosť, ktorou u nich prebiehajú obchody!

Sponzoring TMGM

Pre svoj marketing môžete využiť aj malé útržky jednotlivých športov. Zdroj: Twitter TMGM

Spolupráca KIA a Australian Open oslávila 20. výročie

Hoci sponzoring športu v podaní spoločnosti Kia nie je vôbec novinkou, ich tohtoročná spolupráca s Australian Open sa niesla v špeciálnom duchu. S príchodom roka 2021 firma Kia prešla kompletnou vnútornou (R)evolúciou, čo bolo samozrejme aj náležite odprezentované. Nešlo ale len o prezentáciu zmien, ale aj o využívanie novej vízie (emócie) – pohyb, ktorý inšpiruje (Movement, that inspires)!

Emócie, ktoré prináša šport a postupovanie v turnaji majú jedno spoločné – pohyb, ktorý inpširuje! Zdroje: FB AO

Uber Eats

“You Bloody Beauty!” (keď je niečo lepšie, ako dobré)

Jednoduchú, no o to dôležitejšiu lekciu, nám však odprezentovala firma Uber Eats. Donáška jedla sa asi tematicky úplne nehodí k športu, no teória (podporená praxou) hovorí jasne: keď nevieš predmet podnikania zakomponovať priamo, využi humor! smile

Najvtipnejšia reklamná kampaň počas AO 2021 – Uber Eats. Zdroje: FB AO

Inpširatívne, však? Chceli by ste aj vy využiť šport ako prostriedok pre vlastný marketing? Kontaktujte nás, a my vám pomôžeme prezentovať vašu firemnú víziu pomocou športu! Máte záujem o ďalšie ukážky športového online marketingu? Pozrite si teda náš článok o ďalších možnostiach jeho využívania! wink

Pin It on Pinterest