Všetko sa vyvíja a marketing nie je výnimkou. Ľudia stále hľadajú nové spôsoby ako vplývať na potencionálnych zákazníkov, a zároveň im priniesť presne to, čo hľadajú. Jedným z takýchto nástrojov online marketingu je lokálne SEO. Hoci tento pojem už nie je úplné najnovší, pre mnohé firmy ostáva stále nejasným. Čo teda ľudom prináša lokálne SEO, čo všetko obsahuje, a prečo je dobré ho využívať? Pokiaľ vás zaujímajú odpovede na tieto otázky, ste na správnej adrese.

Po prvé: komu môže lokálne SEO pomôcť?

Pokiaľ máte kamennú predajnu, alebo poskytujete služby pri ktorých si účtujete cestovné náklady, vy aj vaši potencionálny zákazníci určite oceníte prínosy optimalizácie pre lokálne vyhľadávanie. Prečo? Napríklad pokiaľ nájdu vaši zákazníci adresu vašej prevádzky a vaše otváracie hodiny na jedno kliknutie, nebudú mať dôvod hľadať nikoho iného. A vaša firma nebude prichádzať o nových zákazníkov len pre to, že sa k vám nevedeli dostať. To je však len jeden z dôvodov.

Čo je to lokálne SEO?

“Lokálne SEO je proces optimalizácie vyhľadávania ktorého cieľom je dosiahnutie čo najlepších výsledkov vyhľadávania zameraných na konkrétne miesto. “

Keď váš potencionálny zákazník zadá do svojho vyhľadávania okrem vyhľadávaného predmetu (značky, služby, podniku) aj požadovaný názov mesta, alebo keď vyhľadávač pozná polohu užívateľského zariadenia (notebook, mobil, tablet), môže vďaka Googlu a lokálnemu SEO dostať výsledky najvhodnejšie práve k tejto lokalite.

Čo zohľadňuje Google pri lokálnom vyhľadávaní (Lokal ranking)?

Lokálne výsledky vyhľadávania sú primárne založené na relevantnosti, vzdialenosti a prominentnosti (dôležitosti či známosti) vašej značky. Kombinácia týchto faktorov pomáha Googlu nájsť najlepší výsledok pre vaše vyhľadávanie.

Relevantnosť označuje, ako dobre sa zadané vyhľadávanie zhoduje s vašimi údajmi v Google moja firma, alebo na vašej internetovej stránke. Kompletné a detailné informácie v Google moja firma preto poskytujú lepšie výsledky v lokálnom vyhľadávaní.

Vzdialenosť pre Google znamená “ako ďaleko je potencionálny výsledok vyhľadávanie od vami zadanej adresy”. V prípade, že vo vyhľadávaní nebola zadaná konkrétna lokalita (mesto, časť mesta…), Google počíta vzdialenosť na základe toho, čo vie o vašej polohe.

Prominentnosť (známosť, obľúbenosť) označuje, koho Google považuje za dobre známeho a spoľahlivého. Ide o veľmi komplexný faktor, ktorý zohľadňuje množstvo rôznych faktorov rovnako ako pri bežnom organickom vyhľadávaní.

Čo všetko zaraďujeme do kategórie lokálne SEO?

Svet aj Google sa stále vyvíja, no aktuálne môžeme hovoriť o troch online nástrojoch, ktoré spoločne zohrávajú najdôležitejšiu úlohu pri lokálnom vyhľadávaní.

Sú to:

Optimalizácia webových stránok z hľadiska lokálneho SEO

Najdôležitejším prvkom zdravého online marketingu bola, a podľa nás vždy aj bude, internetová stránka vašej firmy. Pokiaľ chcete vašu komunikačnú stratégiu obohatiť aj o lokálne SEO, je vhodné najprv vykonať analýzu kľúčových slov zameranú na lokálne vyhľadávanie.

Analýza kľúčových slov pre lokálne SEO

Aj takto môže vyzerať analýza kľúčových slov pre kopírovacie centrum z Banskej Bystrice

Okrem možnosti zapracovania mnohých zistených kľúčových slov má internetová stránka ešte ďalšie výhody pre lokálne vyhľadávanie. Jej návštevnosť, spätné odkazy smerujúce k nej, respektíve mnohé faktory ovplyvňujúce organické zobrazovanie vašej stránky vo vyhľadávaní ovplyvňujú aj prominentnosť v lokálnom vyhľadávaní.

Google moja firma (Google My Business)

Fyzická alebo webová adresa, telefónne číslo či otváracie hodiny. To sú vo všeobecnosti najčastejšie očakávania ľudí od lokálneho vyhľadávania. A čo keby ste všetky tieto informácie získali okamžite po zadaní vhodného vyhľadávacieho zadania namiesto objavenia odkazov na internetové stránky? 

Firemnou misiou spoločnosti Google je poskytnúť najlepšiu odpoveď na každé vyhľadávanie (na každú otázku). Preto prišli práve s takýmto rieším pre lokálne vyhľadávanie v podobe Google moja firma. Po zobrazení vášho GMB profilu (Google my business, v preklade Google moja firma) máte na dosah všetky základné údaje, pričom sa na jedno kliknutie môžete dostať do máp s označeným cieľom vašej cesty, dozviete sa či ešte stíhate otváracie hodiny, alebo si môžete v pohodlí domova prečítať zákaznícke recenzie danej firmy či organizácie.

Lokálne SEO

Prehľadné zobrazenie informácií o CPK Poltár.

Vyhľadávanie v mapách od Google

Treťou častou lokálneho vyhľadávania sú Google mapy. Vďaka nim môžete rýchlo nájsť napríklad najbližší autoservis, deratizéra, alebo vhodného svadobného kameramana s prihliadnutím na vašu aktuálnu polohu. Predsa je rozdiel platiť odťahovej službe prepravu za 5, alebo za 50 kilometrov.

Lokálne SEO

Takto môže vyzerať vyhľadávanie lokálne vyhľadávanie svadobného kameramana v Google mapách

Dôležitým prvkom vyhľadávania v mapách sú okrem vzdialenosti aj užívateľské recenzie. Kvalita a počet vašich recenzií majú vplyv na hodnotenie vašej prominentnosti, ktoré môže výrazným spôsobom ovplyvňovať poradie zobrazených výsledkov vyhľadávania.

Napríklad, vyhľadávací algoritmus vám môže v mapách zobraziť ako prvý výsledok firmu ktorá je od vás o niečo ďalej, pretože je oveľa obľúbenejšia (lepšie a častejšie hodnotená) ako firma, ktorá je k vám najbližšie. Tento faktor môže byť dôležitý napríklad pri reštauračných službách, kde vzdialenosť jednej ulice nebude znamenať nič v porovnaní s vyššou kvalitou služieb. 

Čo bude ďalej?

Optimalizácia pre lokálne vyhľadávanie (lokálne SEO) je nástrojom, ktorý pomáha ľudom pripomenúť si základné poslanie internetu: “poskytovať ľudom informácie a zjednodušovať im ich život”. Nie je to trend ktorý príde a odíde, ale návrát ku koreňom. Preto v JD Agency veríme, že lokálne SEO by malo byť povinnou výbavou každej jednej lokálnej firmy, ktorá chce svojim novým zákazníkom poskytnúť komfort už od úplné prvého kontaktu.

Pokiaľ sa vám tento článok páčil, ohodnoďte ho prosím hviezdičkami nižšie a zdieľajte ho s každým, komu by mohol nejakým spôsobom pomôcť. A pokiaľ si chcete nechať skontrolovať úroveň vášho lokálneho marketingu, alebo hľadáte spôsoby jeho rozvoja, objednajte sa u nás na marketingovú kávu! wink

5/5 - (1 vote)

Pin It on Pinterest